Известие

Collapse
No announcement yet.

alfa 156 Sport Wagon

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Vanco Покажи съобщение
    1.9 е по-добрия вариант. 2.4 повече проблеми.
    И двата мотора имат доста подобни скъпи нещица
    помпа високо налягане,турбина,кулер,разните му там датчици и др.Основната разлика според мен наистина е разхода но се свежда до това.Другите разлики по подръжка мисля че не играят в голям диапазон,а и за вървеж не мисля че е уместно да се сравняват
    ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

    Comment


    • #17
      Две циганчета си говорят, едното казва на другото:
      - Абе знайш ли, че е много вкусно да ядеш хляб и сирене.
      - Не бе, от де да знам, кат не съм ял. Ти кво ял ли си че викаш така?
      -Не бе не съм ял, ама на батко един приятел е ял.
      botsos и нашта работа е такава. Ти имаш приятели дето карат такива коли, а аз дето ги ремонтират. Нали не смяташ, че за изказване на мнение се иска висше инженерно образование или да си потрошил 100 лични коли.
      Last edited by Vanco; d.m.y г., 19:29.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Vanco Покажи съобщение
        Две циганчета си говорят, едното казва на другото:
        - Абе знайш ли, че е много вкусно да ядеш хляб и сирене.
        - Не бе, от де да знам, кат не съм ял. Ти кво ял ли си че викаш така?
        -Не бе не съм ял, ама на батко един приятел е ял.
        botsos и нашта работа е такава. Ти имаш приятели дето карат такива коли, а аз дето ги ремонтират. Нали не смяташ, че за изказване на мнение се иска висше инженерно образование или да си потрошил 100 лични коли.
        Колега ти се изясни нацяло.Спирам с коментарите просто няма смисъл.И като се наложи да се бръкнеш в джоба няма и образование да помогне.Покарай си колата па ще видим.Айде със здраве
        ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

        Comment


        • #19
          Когато си търсех кола и аз бях в положението на Буридановото магаре, обаче всички викаха взимай 1.9, че с 2.4 си с два таралежа в гащите. Под всички имам предвид, продавачи, техници, приятели с Алфи. Е, сега вече се изясних изцяло.

          Comment


          • #20
            Не знам защо повечето хора в този форум фаворизират 2,4 двигателят пред 1,9, може би защото повечето имат опит със първият 1,9 105 к.с., произвеждан до 2001 година? Както и да е, на човека ще му препоръчам да гледа по-запазен като цяло екземпляр, пък дали 2,4 или 1,9 все тая
            Giulietta 1,6 JTDm 2013
            156 SW 1,9 JTD 2003

            Comment


            • #21
              При мен подръжката е почти еднаква, имах 1.9 105к.с. '98 и го карах около година, сега съм с 2.4 140к.с. '01 SW (от две години) и не съм усетил да давам повече пари. Разхода е с горе-долу 0.5 литра повече при 2.4 (т.е. все тая).
              1.9 JTD-то го продадох понеже катастрофирах с него, иначе съм супер доволен от него.
              С 2.4 JTD-то имам над 50 000 км и също съм доволен, освен консумативи само предни леви носачи съм сменял веднъж.

              SW-то го усещам по-стабилно, а и е доста практично за багаж ( например събира 4 гуми 205/55/R16 ).

              Та.. както казва колегата - гледай да е запазена, и 1.9 и 2.4 достатъчно надеждни и пъргави.

              Успех
              Alfa Romeo 156 2.4JTD 140bhp SW

              Comment


              • #22
                За да обобщя малко нещата, и за да не се пораждат излишни спорове от рода на 1.9 vs 2.4, ще напиша това което знам. При 2.4JTD мотора е по-съпа с около 160-180лв външната обтяжна ролка, която е комплект от тяло, ролка и амортисьор. Иначе цената на сединителя е еднаква, както и приблизително еднаква е и на демпферната шайба (10-15лв. разлика). При 2,4JTD обаче има един неприятен момент и той е свързан с ужасното тракане като стар немски дизел при загрял мотор, след като прехвърли 250-300К пробег. Проблема се лекува, но е доста "болезнен" - около 1К за смяна на комплекта маслена помпа+верига - и въпреки солидната сума, май пробега с новата помпа и верига е много по-малък от този на орогиналните помпа и верига за първоначално вграждане. За икономичността е ясно - все пак имаме 5 "гърла", които хапват повече от 4-ри. Но разликата не е голяма и в градско, според колегите дизелджий варира между 0,5-1л/100км. Хубавото обаче на по-големия мотор е, че е по-еластичен - повече кончета и по-голям въртящ момент, което доставя по-голям кеф. А и читав 2,4 мотор работи малко "по-кротко". (по-балансирано) от по-малкия събрат. От двата мотора "най-дървени" са 105hp и 136hp версиите. Първия заради много ниската мощност (даже и "чипосан", не е това, което трябва да е). Вторият е значително по-добре в това отношение и независимо, че е по-тежък, като се чипоса, доставя голям кеф, но пък основният му проблем е турбото, което някой казват, че не е особено сполучливо като модел (не съм специалист и незнам), но е факт другото, че не може да се ремонтира и се налага смяна с ново, което е голямо изваждане. 110/116hp и респективно 140/150hp версиите се водят евро 3 и така да се каже са усъвършенствани (евоюлирали) мотори, като ECU-тo при тях е друго (EDC15C7). Управлението на геометрията на турбото вече не е с вакум, ами електронно, като и цените на турбините са по-ниски и има ремонтни комплекти за тях.
                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                Comment


                • #23
                  Към предимствата на Евро 3 версиите, с каквато съм и аз, бих добавил и серийното вграждане на VDC система от 2002-ра година насам, нещо което чувствително подобрява поведението на колата при деликатни пътни ситуации в добавка към по-голямата стабилност на комбито спрямо седана по принцип.
                  Giulietta 1,6 JTDm 2013
                  156 SW 1,9 JTD 2003

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                    Не знам защо повечето хора в този форум фаворизират 2,4 двигателят пред 1,9, може би защото повечето имат опит със първият 1,9 105 к.с., произвеждан до 2001 година? Както и да е, на човека ще му препоръчам да гледа по-запазен като цяло екземпляр, пък дали 2,4 или 1,9 все тая
                    Оппа... колега точно за това говорех.говорим си за двигатели произведени едновременно,аз това имах предвит-ами повечето имат мотора 2.4 и 1.9 от първите изпълнения и за това подръжката важи най-вече за тях.
                    Хайде оборете ме.М/у другото много са по-малко колегите с 140-150и175 коня на колите си

                    ---------- Post added at 22:33 ---------- Previous post was at 22:28 ----------

                    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                    За да обобщя малко нещата, и за да не се пораждат излишни спорове от рода на 1.9 vs 2.4, ще напиша това което знам. При 2.4JTD мотора е по-съпа с около 160-180лв външната обтяжна ролка, която е комплект от тяло, ролка и амортисьор. Иначе цената на сединителя е еднаква, както и приблизително еднаква е и на демпферната шайба (10-15лв. разлика). При 2,4JTD обаче има един неприятен момент и той е свързан с ужасното тракане като стар немски дизел при загрял мотор, след като прехвърли 250-300К пробег. Проблема се лекува, но е доста "болезнен" - около 1К за смяна на комплекта маслена помпа+верига - и въпреки солидната сума, май пробега с новата помпа и верига е много по-малък от този на орогиналните помпа и верига за първоначално вграждане. За икономичността е ясно - все пак имаме 5 "гърла", които хапват повече от 4-ри. Но разликата не е голяма и в градско, според колегите дизелджий варира между 0,5-1л/100км. Хубавото обаче на по-големия мотор е, че е по-еластичен - повече кончета и по-голям въртящ момент, което доставя по-голям кеф. А и читав 2,4 мотор работи малко "по-кротко". (по-балансирано) от по-малкия събрат. От двата мотора "най-дървени" са 105hp и 136hp версиите. Първия заради много ниската мощност (даже и "чипосан", не е това, което трябва да е). Вторият е значително по-добре в това отношение и независимо, че е по-тежък, като се чипоса, доставя голям кеф, но пък основният му проблем е турбото, което някой казват, че не е особено сполучливо като модел (не съм специалист и незнам), но е факт другото, че не може да се ремонтира и се налага смяна с ново, което е голямо изваждане. 110/116hp и респективно 140/150hp версиите се водят евро 3 и така да се каже са усъвършенствани (евоюлирали) мотори, като ECU-тo при тях е друго (EDC15C7). Управлението на геометрията на турбото вече не е с вакум, ами електронно, като и цените на турбините са по-ниски и има ремонтни комплекти за тях.
                    Браво бе човек-хайде да те разберат и други.Поздрави
                    ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от plamen76 Покажи съобщение
                      Оппа... колега точно за това говорех.говорим си за двигатели произведени едновременно,аз това имах предвит-ами повечето имат мотора 2.4 и 1.9 от първите изпълнения и за това подръжката важи най-вече за тях.
                      Хайде оборете ме.М/у другото много са по-малко колегите с 140-150и175 коня на колите си
                      Човека може да е събрал кинти за нещо по-ново, защо трябва всички да си купуват 10-11 годишни коли? Всъщност той не е споменал към кола от коя година се е насочил и тук само си гърмим патроните
                      Giulietta 1,6 JTDm 2013
                      156 SW 1,9 JTD 2003

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                        Човека може да е събрал кинти за нещо по-ново, защо трябва всички да си купуват 10-11 годишни коли? Всъщност той не е споменал към кола от коя година се е насочил и тук само си гърмим патроните
                        Не колега говори се общо по темата та за това го пиша
                        ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                        Comment


                        • #27
                          изборора на алфа 156 спорт летяща чиния в сравнение с другите 156 по автокъщите в българия по неизвестни за мен причини е доста по ограничен. Въпреки , че е доста по функционална от който и да било седан , и доста красива (мнения на хора които изобщо не харесват алфа като марка ) .
                          Гледай ги пазари им се карай я в сервиз (както за всяка кола ) преди да я вземеш и обърни внимание да не е зкъсано уплътнението на багажника ако е изпуснало може да е прецакало тапицерията на тавана разбира се тя е изчистена и на пръв поглед не си личи но един хубав ден може да ти падне тавана на главата .
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV {06.01г.} Progression / Limited edition (I) My love
                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            Управлението на геометрията на турбото вече не е с вакум, ами електронно



                            Малко поправка-управлението си е с вакуум но електронно от еку-то.При 136 коньовите управлението е чрез налягане подавано от изхода на турбината
                            ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Vanco Покажи съобщение
                              Две циганчета си говорят, едното казва на другото:
                              - Абе знайш ли, че е много вкусно да ядеш хляб и сирене.
                              - Не бе, от де да знам, кат не съм ял. Ти кво ял ли си че викаш така?
                              -Не бе не съм ял, ама на батко един приятел е ял.
                              botsos и нашта работа е такава. Ти имаш приятели дето карат такива коли, а аз дето ги ремонтират. Нали не смяташ, че за изказване на мнение се иска висше инженерно образование или да си потрошил 100 лични коли.

                              Е чакам да ми дадеш конкретно какво толкова е по-скъпо при поддръжка на 2.4 мотора.

                              За разход няма какво да си говорим - виж ми подписа.

                              @алфаман
                              При 2.4JTD мотора е по-съпа с около 160-180лв външната обтяжна ролка,
                              Не знам каква е цената при 1.9 мотора ама ако за 100 лева ще се циганим , не мерси. Аз обтегача си го взех за 210.

                              При ланча екуто на 140 коня двигателя е EDC15C5.
                              При алфа май почват да слагат EDC15C7 някъде към 2002, без претенции да съм 100% сигурен
                              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                              Comment


                              • #30
                                Е сега не става въпрос за цигания, просто цитирам цифрите, за да се избегнат излишни спекулации и спорове. Опитвам се да бъда обективен и затова цитирам тези стойностти, пък вече нека всеки сам си прецени за себе си дали са цигания или не 100лв.
                                Все пак е и редно да се отбележи, че за външната обтяжна ролка (целия комплект) на 2,4 се продават отделно амортисьор и самата ролка, така че в определени ситуации (прецакани ролка или амортисьор) има вариант и за "по-тънко" минаване.
                                Нямам идея какво е ECU-о при Lancia в 140hp версията и е напълно възможно и при alfa да е така - информацията я вадих от някакви таблици, които намерих в интернет, но няма гаранция да са напълно верни. Затова е отворено всеки ако знае нещо просто да го добави, за да се получи една по-цялостна и достоверна информация.

                                P.S. А иначе при 1,9 въпросната външна обтяжна ролка е някъде 50-60лв.
                                Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 00:03.
                                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X